holtoltsek.hu hirek banner

HÍRÜNK

Önjáró töltőegység

Megjelenés: 2020. február 15. szombat du. 03:02

Robottal enyhítene a zsúfolt vagy foglalt elektromos töltőállomások helyzetén a Volkswagen. A robotokat arra készítenék fel, hogy felismerjék az elektromos töltésre szoruló járművet. Így amíg az e-gépjármű parkol, a robotok önmaguktól feltöltenék annak akkumulátorát.

Önjáró töltőegység

Elsősorban parkolóházakban, fedett garázsokban vetné be a töltőrobotokat a Volkswagen. A szerkezet leginkább egy önjáró szervizdobozhoz hasonlít, amelyet önálló mozgásra és tájékozódásra alkalmas technológiával láttak el. Emellett olyan kommunikációs panellel is ellátták, amelyik képes kapcsolatba lépni az elektromos jármű központi rendszerével. Miután a két rendszer kommunikálni kezd egymással, a robot azonosítja a töltésre alkalmas egységet. Ez teszi lehetővé, hogy az önjáró akkumulátor és a töltőrobot összekapcsolódhasson a töltésre váró e-járművel. Mark Möller, a Volkswagen Group Components fejlesztési vezetője a cég honlapján közölte, hogy ezzel forradalmasítani lehetne az elektromos járművek töltési gyakorlatát.

Ezzel ugyanis minden parkolóházat önálló elektromos-töltőállomássá lehetne alakítani. A mostani gyakorlat ugyanis az, hogy az elektromos töltőhelyek minden parkolóházban külön területet foglalnak el. Oda elvileg más, benzin- vagy dízelmeghajtású járművek nem is állhatnak. Igaz, ha az e-töltőhelyek megtelnek elektromos meghajtású, és töltésre váró autókkal, az újonnan érkező e-járművek tulajdonosainak várniuk kell, míg járművükkel töltési pozícióba kerülhetnek. A VW új töltőrobotjával egyrészt ez a várakozás szűnne meg. Másrészt a parkolóházakban csakis azt a helyet kellene szintenként kiépíteni, ahol a töltőrobotok újra tudják tölteni mobilakkumulátoraikat.

holtoltsek.hu hirek idézet

A robotot jelenleg még tesztelik. Azt viszont már most tudni lehet, hogy elegendő távolságra kell egymástól állniuk.

A töltőrobotnak ugyanis helyre van szüksége.

Valamint ahhoz is, hogy az elektromos járművek töltőjének bemeneti csatlakozójához hozzáférjen.Möller egyébként látomásszerűnek tartja a robot és akkumulátor, egyenként 25 kWh energiakapacitású prototípusát. A robot ráadásul egyszerre több e-járművet is képes önjáró töltőakkumulátorral kiszolgálni. Vagyis egy olyan garázsban, ahol ilyen elektromos töltőrobotok dolgoznak, az e-járművek tulajdonosai a parkoló bármelyik helyére beállhatnak, nem csak a számukra kijelölt töltőhelyre.

A VW robottöltőjét bemutatták Las Vegasban is a világ legnagyobb fogyasztói elektronikai találkozóján, a CES-en (Consumer Technology Association) is. Ugyanakkor nem csak a német autógyártó cég, de a BMW és a Tesla (az Insideevs tavaly írta is, hogy ezt Elon Musk még 2014-ben jelentette be) is dolgozik az önjáró töltőrobot modelljén.

© Holtöltsek.hu - minden jog fenntartva